Ook nieuwe dresscode voor snooker.blog.nl

logo-blogNee, niet wegklikken! Je bent wel degelijk op snooker.blog.nl… dat vanaf vandaag in een geheel nieuw design straalt.

Hadden we het laatst in de poll nog over de veranderende kledingregels op de Main Tour, nu geldt voor snooker.blog.nl zelf een nieuwe dresscode.

Het zal even wennen zijn – de vorige lay-out dateerde alweer van januari 2010 – maar de nieuwe look & feel past beter bij een dynamisch blog.

Snooker.blog.nl is een van de eerste blogs binnen het netwerk van Blog Online dat naar het nieuwe template is gemigreerd. De eerste dagen zullen er wellicht nog wat kleine aanpassingen nodig zijn.

Het team van Blog Online (Ayalon, Ben, Léon, Philip en Lisette) werkt hard om het netwerk up-to-date te houden. Ik hoop dan ook dat het nieuwe design je bevalt.

Heb je kritiek, opmerkingen of tips, schroom niet om ze achter te laten in de comments. Of stuur me een mail op [email protected].

Lees ook:Nieuw design, zelfde inhoud?
Lees ook:Poll revisited: De nieuwe lay-out
Lees ook:Poll: Nieuwe lay-out snooker.blog.nl?
Lees ook:Snooker.blog.nl zoals je het kent – en wilt
Lees ook:Back in business

18 reacties op “Ook nieuwe dresscode voor snooker.blog.nl

  1. Frans

    Ik moest even wennen, maar het ziet er goed uit Eric!! De layout van zowel de mobiele site als van de desktop variant is duidelijk en overzichtelijk. Ben nog geen problemen tegen gekomen!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Eric Willemsen

      Dankjewel Frans. Goede opmerking over de mobiele site, die er nu inderdaad (ook) veel beter uitziet dan voorheen.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Mark

    De opzet kan ik wel aan wennen. Is wel druk. Ik vind het erg jammer dat ik struikel over de reclame. Zojuist zelfs een pop-up. Vervelend zijn ook de reclames die zich zelf uitvouwen over bijna de hele site. Wellicht een bewuste keuze maar dat is natuurlijk aan jullie.. :)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Ruud Klarenbeek

    Ik moet helaas zeggen dat ik geen fan ben van de nieuwe lay-out. Erg druk en nadruk ligt lijkt het meer op reclame dan de eigenlijke inhoud.
    Natuurlijk begrijp ik dat er geen blog zou zijn zonder reclame, alleen zonder mensen die het nieuws lezen ook geen blog en reclame inkomsten.
    Dus hoop dat er een gulden middenweg gevonden kan worden tussen de lay-out en opzet van het ‘oude’ en ‘nieuwe’ blog.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Eric Willemsen

    Dank voor de feedback! Volgens mij staat er niet méér reclame op het blog dan voorheen. Kan wel zijn dat sommige advertenties door een andere positie meer nadruk krijgen. En wat pop-ups betreft: die kun je voorkomen door je browser-instellingen aan te passen. Zelf zie ik ze hier nooit…

      /   Beantwoorden  / 
  5. drikon

    absoluut geen verbetering:

    veel minder overzichtelijk,
    mobiele site moet veel langer laden,
    te veel / overheersende reclame.

    ik wil op de hoogte blijven, dus het is pure noodzaak,
    anders zou ik al niet meer op je site te vinden zijn.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Martin

    Misschien past het wel bij deze tijd maar ik kan voor deze verandering,die totaal geen verbetering is,weinig waardering opbrengen.De schreeuwerige indruk en de zeer irritante reclames dragen niet bij aan het leesplezier.Net als mijn voorganger wil ik graag op de hoogte blijven van het nieuws in snookerland maar het mag gerust wel iets soberder worden gebracht.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Daan Mets

    Als ik heel eerlijk ben: ik vind het wel mooi, maar het overzicht is inderdaad een beetje zoek.

      /   Beantwoorden  / 
  8. mark koppert

    De reacties hierboven sluiten aan bij mijn email richting Eric.

      /   Beantwoorden  / 
  9. Martijn

    Ik ben er ook niet van gecharmeerd. Lees het blog voornamelijk op m’n smartphone en dan wil ik gewoon info. Plaatjes en reclameonzin kosten alleen maar data en de relevantie ontgaat me meestal. Het is ook gewoon storend.
    Ik zeg doe een meting en ga voor de meeste stemmen Eric.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Eric Willemsen

    Heb net een poll over de nieuwe lay-out online gezet. Dus allemaal meteen even stemmen s.v.p. ;-)
    Hoe meer stemmen, hoe representatiever het beeld.

      /   Beantwoorden  / 
  11. Eddy

    Als gebRuiker van de site kan ik niets zeggen over de backend code, ik geef mijn mening puur over de frontend.
    De site komt mij als verward over.
    Verward omdat aan de ene kant het likkt alsof de site een vernieuwing heeft doorgemaakt, maar dat de vernieuwing meer een veroudering lijkt te zijn.
    Neem bijv de marge van de berichten aan de linkerkant, welke op een ipad er niet is, zodat deze lelijk helemaal aande linkerkant is vastgeplakt. Dit tezamen met de nog steeds lelijke banner en de buttons lijkt deze site rechtstreeks uit 1998 te komen.
    De vele reclame, waarvan ik ergens gelezen heb dat het niet meer is, is in ieder geval veel hinderlijker aanwezig. En dan heb ik het niet eens over die verschrikkelijke popup die wanneer je ook maar wat doet steeds weer opduikt.
    Wie zijn idee was dat eigenlijk? Denkt de bedenker daarvan nu werkelijk dat de reclame wordt gelezen? Het enige wat ik me kan herinneren van die popup is het kruisje, waar ik dus elke keer op klik. En ook al kan ik dat met een setting wegklikken, dat wil ik niet, ik belijk de site gewoon niet meer. Ik ga dus nu minder naar de site vanwege de reclame. Een site bouwen met reclame kan slimmer, beter, en niet meer op de manier zoals dat in de jaren ’90 werd gedaan. Maak het prettig voor de gebruiker, niet meer irritaant. Wat dan gaan ze weg. En dat wil je niet als je afhankelijk bent van reclame opbrengsten.
    That’s right. Meer irritante reclame betekent minder revenue!
    Als laatste we wel het ze drukke layout, met overal berichtjes, buttons, fotootjes. Jezus Christus. Bij alles zit ik me af te fragen, hoe kom ik van dat geschreeuw af? waar is gewoon het meest actuel nieuws? En why oh why is deze site ontworpen door een die werkelijk niets weet van een userfriendly GUI? De site is een nachtmerrie.
    Wat ik zou adviseren is de prullebak ingooien en opnieuw beginnen. En neem het boek “Don’t make me think” door Steve Krug ter hand.
    En geef me even een seintje als je klaar bent, dan kom ik weer terug.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Eddy

      Excuseer de typo’s. Dat heb ik altijd op een ipad. Behalve deze zinnen dan.

        /   Beantwoorden  / 
    2. Eric Willemsen

      Eddy, dank voor je uitvoerige betoog.
      Even over die pop-ups (waarover ook enkele anderen zich al opwonden): welke browser gebruik je dan? Ben daar wel benieuwd naar want zelf bekijk ik de site afwisselend in Explorer, Firefox en Chrome, en ik heb sinds de nieuwe lay-out echt nog nooit een pop-up voorbij zien komen, laat staan eentje “die steeds weer opduikt”?
      Of is dat wellicht omdat ik de site vanaf een buitenlands IP-adres bezoek en de betreffende advertentie dan niet wordt getoond? Vragen, vragen…

        /   Beantwoorden  / 
      1. Eddy

        Hoi Eric
        Met de ipad bekijk ik de site. Dus safari.
        Wat ik ok doe, scrollen, reactie toevoegen, of bericht openklappen: popup.
        Zal wel op te lossen zijn met een setting, voor safari, maar het zou naar mijn mening niet eens ingebouwd mogen worden.
        Groet
        Eddy

          /   Beantwoorden  / 
  12. Martijn

    En dan nu de hamvraag: hoe kom ik op de desktopversie van het blog op m’n iphone. Kan de poll niet bereiken nu.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Eric Willemsen

      Klopt, dat lukt niet helaas. Maar dat kon je toch vóór invoering van de nieuwe lay-out ook al niet meer? Vroeger kon je op je smartphone desgewenst naar de desktopversie switchen maar dat ging (in elk geval op mijn BlackBerry en later iPhone) al vele maanden niet meer. Dat is dus geen gevolg van de nieuwe lay-out.
      Maarrehh… wat zou je hebben gestemd?! ;-)

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.